Publicerat 2020-04-09

Westerlinds skriver avtal för padelhall

En padelhall kommer att öppna på Hernöverken, i Härnösand. Bakom projektet ligger Propadel, som redan driver flera framgångsrika hallar i Sverige och utomlands. Bygglov är inlämnade och förhoppningen är att kunna slå upp dörrarna till den nya hallen strax före jul.

Avtalet löper på 10 år och innefattar 2709 kvadratmeter, vilket kommer ge plats för totalt 8 banor.

”Detta är en etablering som har stått på vår önskelista under en längre tid och som vi har jobbat hårt för att få till. Padel är en sport under stark tillväxt och vi är väldigt glada över att äntligen kunna erbjuda Härnösandsbor padelspel på hemmaplan. säger Emil Westerlind, VD Westerlinds”

”Att vi valde Härnösand och Hernöverken är ingen slump. Härnösand är en aktiv stad på frammarsch. En padelhall kommer att vässa utbudet ytterligare och bidra till en aktivare och attraktivare stad, säger Fredrik Vykander, partner på Propaddel

”Padelhallen är viktig del för vår vision för området. Tobaks har blivit Härnösands modernaste företagskluster. Samtidigt driver vi en detaljplaneprocess för att kunna skapa havsnära boende vid Sälstens Udde, som förhoppningsvis är klart tidigt 2021. I framtiden ser vi Hernöverken som en plats där service och modern lätt industri kompletteras med aktiviteter, möten och fritid. Vad passar då bättre än en Padelhall?”, fortsätter, Emil Westerlind

”Goda grannar är en viktig del av vår uthyrningsstrategi. En padelhall blir en stark dragare i området. Vi räknar med att kunna presentera fler etableringar i anslutning till padelhallen under året.”, avslutar Emil