Publicerat 2023-01-17

Westerlinds skriver 7 år långt avtal med hyresgäst i Härnösand

Westerlinds inviger det nya året med att skriva ett 7 år långt avtal med en hyresgäst om en 537 kvadratmeter stor lokal på Barkassen 3 i Härnösand. Hyresgästen vill tills vidare hålla sitt varumärke hemligt för att närmare öppning avslöja mer.

“Vi skapar hem för människor att trivas i. Vackra och personliga hem där våra kunder bjuds in att vara delaktiga i den utsträckning de själva önskar. Hem, där vi tar hänsyn till det personliga och privata som var och en har i sin borg.” säger bolagets ägare.

Fastigheten Barkassen där tidigare Fiskebiten och PH:s färghus har varit hyresgäster ligger i ett av Härnösands bästa trafiklägen. I samband med renoveringen av lokalerna kommer ett rejält lyft av fasaden utföras.

”Intresset för lokalen har varit stort och vi har haft flertalet förfrågningar, men som vanligt är det viktigt för oss att hitta rätt hyresgäst. Långsiktiga och hållbara verksamheter som bidrar till stadens attraktivitet är det vi prioriterar och vi tror starkt på entreprenören som flyttar in här. Det är drivna kreatörer som kommer att skapa en butik utöver det vanliga i temat inredning och design.” säger Emil Westerlind, VD Westerlinds.

“Intresset för våra kunder är helhjärtat och genuint, vare sig det handlar om att ta fram en specifikt efterfrågad produkt eller för att ta fram helhetskoncept. Just nu optimerar vi lokalerna tillsammans med Westerlinds i hjärtat av Härnösand. Vi kan avslöja att det kommer bli en mötesplats för människor som älskar sina hem” avslutar bolagsägaren.

För frågor kontakta:

Westerlinds skriver 7 år långt avtal med hyresgäst i Härnösand

Westerlinds

Westerlinds gick nyligen ut med nyheten att de går samman med Nordiska Centrumhus. Det gemensamma bolaget äger, förvaltar och utvecklar fastigheter längs norrlandskusten och omsätter ca 150mkr med ett fastighetsvärde på ca 930 mkr fördelat på 31 fastigheter. Westerlinds har utöver fastighetsförvaltning ytterligare ett affärsområde, Westerlind Projekt där Projekt står för markexploatering och bostadsprojekt. Bolaget har sitt huvudsäte på Tobaks i Härnösand.