Publicerat 2020-09-16

Westerlinds rekryterar entreprenadchef från Skanska.

edan det stod klart att Westerlinds grundare Håkan Westerlind går i pension har koncernen aktivt sökt en entreprenadchef. Nu står det klart att det blir Johanna Lindekäll som axlar det övergripande ansvaret för företagets entreprenadverksamhet. Johanna kommer närmast från rollen som projektchef på Skanska.

”Vi är väldigt nöjda med den här rekryteringen. Johannas bakgrund med flera roller inom såväl affärsutveckling som produktion på Skanska gör henne väl rustad för den viktiga rollen hos oss. Hon kommer att spela en central del i vår fortsatta utvecklingsresa.” säger Emil Westerlind, VD Westerlinds”

”Efter att under 20 år ha samlat erfarenheter från andra platser ser jag nu fram emot att få återvända till min hemstad. Jag tror på Härnösand och Höga Kusten. I Westerlinds har jag hittat en arbetsgivare som delar den tron. Jag fram emot att kunna få vara en aktiv spelare och bidra till fortsatt utveckling i regionen.”, säger Johanna Lindekäll.

”Det är extra roligt att Johanna är en hemvändare. Mycket av det utvecklingsarbete handlar om just detta. Vi vill skapa arbetsplatser, boenden och mötesplatser som lockar personer som har samlat på sig kompetens att återvända till vår stad.” avslutar Emil

För intervju och citat kontakta:
Björn Höglund,
Pressansvarig Westerlinds