Publicerat 2020-11-05

Stärkt Handelsvarv

Idag kan vi berätta att Marknadsboden blir nästa aktör som tar en central plats i Härnösands handelsvarv. Den populära butiken kommer att flytta verksamheten till Storgatan och Prismahuset. Arbetet med att färdigställa de nya butikslokalerna är i full gång och butiken beräknas öppna i mitten av november.

”Populära butiker med såväl skyltfönster, som ingång mot Storgatan är en bärande del i vår vision om ett stärkt handelsvarv. När det gäller Torget, Storgatan och Trädgårdsgatan vill vi ha verksamheter som skapar liv och flöden. Här passar Marknadsboden in, som handen i handsken.” säger Emil Westerlind, VD Westerlinds

”Vårt nya läge är verkligen spännande. Mitt på gågatan och vägg i vägg med systrarna Engströms nya matsatsning. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla vårt sortiment och erbjuda Härnösand bra lokal shopping”, säger Mattias Lindström, ägare till Marknadsboden

”Det är oerhört glädjande att kunna lägga Marknadsboden till vår lista av butiker och verksamheter som satsar på vårt handelsstråk. På den listan finns sedan tidigare Espresso House, Apa, Synsam, Jeansbolaget, Hemköp och Systembolaget. Tillsammans är de levande exempel på att en satsning på vår stadskärna, är en bra satsning.”, avslutar Emil