Publicerat 2022-04-13

Så blir uppgraderade Bellevue

En månad innan säljstart släpper nu Westerlinds bilder, ritningar och priser till Ö-viks nya premiumområde – Bellevue. Det är en uppgraderad version med fler valmöjligheter som vi nu får ta del av.

”Det här är vårt första projekt i Örnsköldsvik. Då vill vi verkligen tillföra något som saknas och efterfrågas i stan. Genom att addera enplanslägenheter och ägarrätter till projektet får vi ett mer varierat område med fler valmöjligheter.” säger Emil Westerlind, VD Westerlinds

”Totalt är det 26 hem som ska hitta sina ägare. Vi kan erbjuda en bra mix mellan enkel-, par och flerfamiljshus i modern design, där premium är standard.” säger Isabelle Brandt, Projektkoordinator på Westerlinds

Projektet i sammanfattning.

Översta raden
Bellevues åtta ägarrätter återfinns på den övre raden i tre parhus och två enkelhus. Dessa kommer vara på cirka 125 kvadratmeter fördelade över fyra rum och kök i två våningar.  Här äger man sitt boende fullt ut och har full kontroll.

Mellersta raden
Den kanske största förändringen och tillskottet. Här återfinns tre flerfamiljshus med fyra lägenheter i varje. Dessa kommer tillsammans med husen på den nedre raden utgöra bostadsrättsföreningen. Här bor man på ett plan utan trappor. Lägenheterna är på tre rum och kök fördelat på 73 kvadratmeter. På markplan kommer lägenheterna med en liten trädgård och uteplats. Medan lägenheterna på övre plan har en generös balkong och en bredare utsikt över Örnsköldsvik.

Nedersta raden
Lösningen för den som söker villans frihetskänsla, men lägenhetens komfort. Villor och parhus som påminner om den översta raden. Men istället för egen äganderätt blir det här bostadsrätter som ingår i samma förening som lägenhetshusen på mellersta raden. Genom att hantera vissa frågor tillsammans med dina grannar i bostadsrättsföreningen blir det ofta både effektivare och billigare. Boytan motsvarar den på översta raden, men biytorna är något mindre. Vilket gör att de landar på cirka 115 kvm.

”Bellevues unika läge är utgångspunkten. Endast 800 meter från centrum och med ett maxat söderläge. En plats som gjord för norrländskt trä, raka linjer och stora fönsterpartier.  Vi låter samtida arkitektur gifta sig med Höga Kustens byggtradition.”, säger Emil Westerlind, VD Westerlinds.

För intervju och citat kontakta:

Så blir uppgraderade Bellevue

Westerlinds

Westerlinds äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i Mellannorrland. Koncernen omsätter ca 200 mkr och har ett fastighetsvärde på ca 500 mkr fördelat på 22 fastigheter. Westerlinds har utöver fastighetsförvaltning ytterligare två affärsområden, Westerlind Projekt och Westerlind Försäljning. Där Projekt står för markexploatering och bostadsprojekt. Medan Försäljning, för nyproduktion av villor och fritidshus. Bolaget har sitt huvudsäte på Tobaks i Härnösand.