Publicerat 2018-04-17

Pris till Westerlinds

Westerlinds har prisats för årets insats för Bygg-och Anläggningsbranschen i Västernorrland. Priset delades ut på Sundsvall Business Awards, med motiveringen,

”Med en tydlig inriktning och målmedvetenhet har vinnaren, med sitt nyskapande och framåtblickande arbetssätt, starkt bidragit till att utveckla staden, både genom bostadsbyggande och centrumutveckling. De har tydligt visat att de vågar satsa och inspirerar fler aktörer att följa efter i samhällsbyggnadsbranschen”.

”Det här är ett pris till alla oss som tror på Härnösand. Vi är många som gör den här resan tillsammans, kunder, partners och inte minst våra anställda. Tillsammans delar vi samma tro på Härnösand och Höga Kusten”, säger Emil Westerlind, VD, Westerlinds

”Vi har ett händelserik tid bakom oss. Bostadsrätterna på Bryggaren Strand, Solbacksvillorna, utvecklingen av Tobaks, lägenheterna Urban Living i city har alla landat rätt på markanden. Nu går vi vidare med flera spännande projekt, bland annat i Härnösand, Vemdalen och Örnsköldsvik”, säger Tobias Wikström, partner, Westerlinds