Westerlinds skriver kontrakt med H&M, som lanserar sitt H&M Home-koncept i Härnösand. Kontraktet omfattar ca 1700 kvm butiksyta.
Den nuvarande butiksytan kommer att utökas kraftigt och arbetet med att bygga ut börjar omgående. Bland annat kommer delar av de lokaler där Team Sportia drev sin verksamhet att innefattas av butiken. Nya entréer kommer att öppnas och byggas. Fönster och fasad renoveras, innertaket höjs och helt ny inredning kommer att sättas in. Invigning av den nya butiken är planerad till hösten 2017.
”Fantastiskt roligt! Vi har jobbat länge tillsammans med H&M för att hitta en bra lösning”, säger Emil Westerlind, VD Westerlinds.
”Det är här en stor satsning för oss. Etableringen av H&M Home är en viktig pusselbit i den plan vi har för att stärka centrum som handels- och mötesplats. De kommer att tillföra mixen i vårt handelsvarv och ge upplevelsen i centrum ytterligare dimensioner”, säger Emil Westerlind, VD Westerlinds.
”Att en global aktör som H&M väljer att investera här, är ett kvitto på att fler ser potentialen i Härnösand. Positiv befolkningstillväxt, stigande bostadspriser och ökande handel är några av de saker som talar till Härnösands fördel”, fortsätter Emil Westerlind.
”Idag är vi glada, men inte nöjda. Nu fortsätter arbetet tillsammans med fastighetsägare, handlare och kommun för att ytterligare stärka stadskärnan som en plats för möten och handel.”, säger Björn Höglund, Projektledare i cityprojektet.